עַד כָּאן, יהוה אֱלֹהֵינוּ יהוה,
אֵלּוּ שָׁלֹשׁ דְּרָגוֹת כְּנֶגֶד הַסּוֹד הַזֶּה הָעֶלְיוֹן בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים.
בראשית פרק א
א בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם - - ואת הארץ
כך פותחת התורה, כאמור ה"כלי" של האל במעשה הבריאה. ה"קן".
(למי שהחמיץ דנו עניין זה כאן : על תּוֹמְכָן וּפַעֲמַת לֵב )
"כך היה הקב"ה מביט בתורה, ובורא את העולם"
"והתורה אמרה בראשית ברא אלהים"
התורה כדף הוראות התקנה סטייל איקאה ... השם יתברך הוא שחיבר את הדף והוא גם המביט ובונה.
הופך בה והופך בה וממשיך ובונה.
"ואין ראשית אלא תורה, היאך מה דאת אמר (משלי ח, כב): "ה' קָנָנִי רֵאשִׁית דַּרְכּוֹ".
האקסיס מונדי, "ציר העולם", סביבו הולך ומתארגן הענן הזה של "טרום -קוסמוס" ,
כמו קורי "שערות סבתא" ההולכים ומתכדררים לגוש "צמר גפן מתוק" על מקל ביריד.
אבל כמו בכל דבר טוב יש שלש ביצי הפתעה לתרנגולת הזאת
-
1. בְּרֵאשִׁית - סוֹד רִאשׁוֹן. >>>>>>>>>מהו אותו סוד ?
2. בָּרָ''א - סוֹד נִסְתָּר לְהִתְפַּשֵּׁט מִשָּׁם הַכֹּל.>>> לא סתם סוד, סוד ש"התפשט משם הכל"...הו!
3. אֱלֹהִי''ם
- סוֹד לְקַיֵּם הַכֹּל לְמַטָּה.>>>>>> סוד ל- "קים הכל למטה" , סוד עליון, לתיאטרון המריונטות ?
ולקינוח הפסוק הראשון-
האל מתחיל בצעד ראשון של בריאה,
נסוי כלים .... תורה ....תורה .... האם שומעת?!
אֵת הַשָּׁמַיִם - שֶׁלֹּא לְהַפְרִידָם זָכָר וּנְקֵבָה כְּאֶחָד.
נבראים "השמים" , לשון ריבוי/הכפלה אחר כך בתבנית לשונית זאת יבראו גם איברים בגופנו הסימטרי: רגליים, ידיים, שדיים, שפתיים, שיניים, נחיריים, עיניים, אזניים ולחיים. על פי הכתוב השמיים הם זוג בלתי נפרד : "זכר ונקבה כאחד"... אנדרוגינוס ? מערכת "גם וגם" קוראים ליחדנס הזה במתמטית.
אבל מה הם הסודות? מה אומרים?
כאן נחנה לילה נישן על זה ... ונראה מה ילד יום.
{[(השעה היא 23:36 ואוטוטו יום שלישי פעמיים "כי טוב", לילה טוב ואמן שאחייך מתוך השינה ...חייכתי והנה הקצתי בטרם הנץ 4:37 יש לסיים את המלאכה עד הנץ. )]}
בְּ >>> רֵאשִׁית , האם סודו בצורת האותיות? אם כך, כל מה שצריך הוא להעיף מבט בתבניתן, ה- ב היא כמו כלי, כמו פה ממנו נפלטת ה- רֵאשִׁית. האות "ב" היא בבחינת צדפה שהפנינה שלה היא העולם המתגלגל מתוכה החוצה.
תהליך שונה מאיסוף קורי סוכר מתוקים סביב מקל. הפנינה מתהווה כמו עובר שהולך ומתהווה בפנימיות אימו- אם הפנינה, דר. הוא יוצא מעטיפתו אדם שלם.
"עולם קטן אני עשוי לפלא מיסודות ורוח מלאכית" איני זוכרת מי תרגם שורה זאת מתוך שיר של ג'ון דון. אולי אני עצמי, אבל היא מתגלגלת על לשוני כבר שנים רבות.
בָּרָ''א , מילה זאת מתחילה "ב" שהיא כלי אבל מה שנשפך החוצה מכלי זה הנו חלק , פחות מחצי של המילה, "רֵאשִׁית".
בָּ >>> רָ''א , הצטמצמה המילה, המעשה בלשון עבר. הוא עבר. מי זה שברא? ולמה ראשי תיבות ? מה משמען של ה"ר" ו- ה"א" ? טוב, את ה"א" אני מכירה.
שני עולמות שהם זה לזה כמו בובות מטריושקה, יושבים זה בתוך זה. כמו אם הרה ועוברה המתנועע לו ברחמיה ... בשעה טובה כשתבוא השעה. בע"ה.
מי הם שני האינסופים? ...שאלה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
"חן המקום הוא על יושביו" ולכן ...תודה רבה על התגובה.